Marijn Ouwehand USA

Een week voorbij met veel gebeurd...

Hallo iedereen,

Als eerste wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de lieve berichten die ik uit het verre Nederland krijg.

Afgelopen week was een van de raarste weken uit mijn leven. Het is nu écht, ik zit al helemaal in de routine van het Amerikaanse High School leven.

22.00 uur naar bed en om 6.00 uur fris en vrolijk het bed uit om richting school te gaan.

Het rooster wat in het vorige bericht stond klopt inmiddels niet meer. Er zijn wat wijzigingen geweest.

Nu begin ik met Health Class van meneer Kaltenberger, een leraar met onwijs leuke humor. Elke dag als we binnen komen zegt hij " Good Mornin' Folks, great day to be alive! Holy cow!". We zijn nu bezig met het onderwerp alcohol. Hier kijken Amerikanen heel anders tegen aan dan Nederlanders.  Ze kijken heeeeeel verbaasd als je zegt dat je ook maar ooit één druppel van een alcoholische drank (al is het maar shandy) hebt gehad.

Na Health Class heb ik een muziek 'skinny'  dat houd in dat je maar 45 min hebt in plaats van 90. Health class is ook een  'skinny'. In dit 'uur'  wissel ik dagelijks. Op oneven dagen heb ik Jazz Band. Dit is een beginnende BigBand. Hier is een onwijs leuke sfeer, leuke mensen en mooie liedjes. Op even dagen heb ik Classical orchestra. Hier speel ik, net als bij Jazz Band, op de contrabas van de school.

Na de muziekles is het eerste blok afgelopen. Het tweede blok heb ik US History. Dat is een 90-min durende les waarbij we het nu leren over cowboys en het wilde westen. Het is wel interessant, maar niet echt mijn ding.

Daarna is de school lunch. Hier kun je kiezen uit een goedkope Meal Deal, die elke dag varieert. (gister bijvoorbeeld, kipnuggets met friet, witte bonen in tomatensaus en een brownie voor $ 2.5)

Je kunt ook een versgebakken pizzapunt kopen van de Pizza Hut of een broodje van de subway. ze hebben geen frisdrank op school, iedereen neemt melk bij de lunch of een flesje water.

Meestal neem ik een flesje water met een broodje met een fles water.

Na de lunch heb ik 2 'skinnies'  muziek (in totaal 2 uur en een kwartier muziek per dag)

Die muzieklessen zijn Chamber Choir en Varsity Concert Choir.

Bij Chamber zingen we prachtige meerstemmige klassieke stukken. Just for fun.

Bij Varsity zijn we aan het repeteren voor een optreden dat we 14 november hebben in Omaha met de Omaha Symfony als achtergrondkoor. Dit is echt een geweldige ervaring.

Na al de muziek heb ik een 90-min durend vak genaamd Digital Art Commercial Design. dit vak vind ik erg leuk. Hier leren we hoe we het programma Adobe Illustrator kunnen gebruiken. Dit is erg interessant en ik leer er veel.

Daarna is de dag voorbij en ga ik naar het huis van mijn gastgezin. Daar horen jullie later over.

Foto's komen, ik had nog geen kans om mijn fototoestel mee te nemen naar school.

Groeten,

Marijn

Mriram

Hoi Marijn,
Wat bof je toch met zo veel mogelijkheden op school daar!
We genieten met je mee! Benieuwd naar de foto's die komen
Liefs xx
Mama

Jeannette

Hoi Marijn,
Mazzelpik met al dat lekkers op school.
Ik ken iemand die op dit moment jaloers op je zou kunnen zijn!
Lekker blij blijven!
Knuf:Jnet

Nefke Willem

*zucht*
ik weet niet meer wat ik moet denken, laat staan schrijven
je hebt gewoon meer muziekles per dag dan ik in een week
maar wel mooi voor jouw, echt, ik wil gerust ruilen :-)
ik heb Faes voor NL :-(
maar goed, ik wacht op nieuwe verhalen
laters, Willem

Melpaal