Marijn Ouwehand USA

Rare dag, gister...

Hallo iedereen!

Gister was het Homecoming dag.

Ik zal het proberen te beschrijven:

's Ochtends opstaan, voor school even langs de supermarkt gereden om wat heerlijke Beemster kaas te kopen, daarna naar school.

Tijdens de eerste les van de dag, Health, kwam de vice-principal langs om de hele les te praten over de manier van dansen die volgens hun niet toelaatbaar is. De naam van die dans is Grinding, dit heet in Nederland Bubbling. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bubbling) Ik begrijp na de disco van gisteravond waarom veel ouders geschokt zijn dat hun kinderen dat doen. Het is waarschijnlijk heel fijn om te doen, maar iedereen om je heen vind het maar niets. (of zoals ze hier zeggen " Get a room" )

Na health class hadden we 10 minuten Jazzband. Na die 10 minuten gingen we allemaal naar de Gymzaal. Hier was een Pep-Rally.(foto's en filmpjes later vandaag online op http://gallery.me.com/marijnouwehand/ )  Dit was allemaal heel gezellig en er was een goede sfeer.

Hierna had ik US History. We hadden afgesproken dat we een Food Day gingen houden die dag. Dus iedereen had wat te eten mee, vandaar die kaas. We gingen namelijk pannenkoeken maken in de klas. Iemand had een kooksetje meegenomen. Hier is kaas in een pannenkoek iets heel raars. Dus ik heb ze het laten proeven, iedereen vond het heerlijk

Laughing

Hierna had ik weer gewoon de 2 koren en Digital Art class.

Na school ging ik direct naar Seacrest Field. Dit is het American Football veld van alle public schools in Lincoln. In plaats van een groot veld naast elke school te bouwen hebben ze op een aparte plek een groot veld gemaakt. Hier was de wedstrijd tegen North Platte, een team dat 4 uur moet reizen om in Lincoln te komen. Er waren maar een stuk of 15 supporters voor de tegenpartij, best zielig aangezien ze met 18 tegen 36 hadden verloren...

Na de wedstrijd ging ik naar huis en maakte ik me klaar voor de Homecoming disco.

ik ging met de exchange students als een groep. Dit was heel gezellig. Voordetijd gingen we eten bij een soort van De Wok Mr. Hu, dat was heel gezellig.

De dans zelf was overgeorganiseerd. Er stond een gast naast een box het aantal decibel te meten.

Dat vond ik zelf een beetje to much...

Verder was alles gratis tijdens de dans. Chips, Pepsi en ander spul.

Iedereen drinkt hier trouwens Pepsi. Dat is vooral omdat er een Pepsi fabriek in Lincoln is.

Dat was alles zo'n beetje...

Groetjes,

miriam Kroeze

Hoi Marijn. Ik heb je filmpjes allemaal bekeken. Het de muziek in de gymzaal deed me echt denken aan TJHO, jou niet? En wat een leuk gezicht al die leerlingen die staan te dirigeren voor de groep. Is er bij elke wedstrijd muziek? Halen de leerlingen hun instrumenten dan allemaal uit hun kluisje op school? en zijn dat vaste liedjes die ze elke keer weer spelen? Na ja, natuurlijk weer veel te veel vragen. Maar ja. Tot het volgende verhaal! Dat zal vast wel gaan over Colorado. Nog een paar dagen en dan lekker een kleine week naar de bergen. Veel voorpret...

Ruben

Hi Marijn,

Dat klinkt allemaal super. Zo te lezen beleef je super veel.

Veel plezier gewenst!

Ruben

Jeannette

Ha die Marijn!
Leuk weer es een story from the States.
Ik moet wel ff kwijt dat ik jullie erg mis,geouwehoer over b.v. Henken en jullie muziek om me heen, verder vermaak ik me wel hoor!!
Have fun in Colorado!
Knuf: Jnet

Marijn

Alleen bij thuiswedstrijden loopt de marching band op het veld. Als het een uitwedstrijd is gaat er alleen een pep band spelen bij een touchdown of iets anders.
De instrumenten van de leerlingen zijn allemaal opgeborgen in kluisjes op school. Het zijn idd vaste liedjes die ze spelen. Ik mag als ik zin heb altijd mee spelen als er een uit wedstrijd is, ik heb de muziek.

Voor mij is het ook wennen, Jeanette. Hier heb ik niemand om mee te ouwehoeren zoals met Lorianse, dat mis ik ook wel een beetje.

Overmorgen vertrek ik naar Colorado.
Morgen komt een verhaal met de voorpret...

Groetjes,