Marijn Ouwehand USA

Show band, Encore 43, Colorado, Concert, Auditie en Stuff...

Hallo iedereen!

Ten eerste sorry dat ik zo'n lange tijd niets van me heb laten horen. Ik heb wel een goede reden, ik ben namelijk heeeeel druk geweest.
Wat willen jullie eerst: PRETTY AWESOME, AWESOME of OMGWFTBBQ news.
We beginnen maar met het PRETTY AWESOME nieuws: ik heb een pak van ongeveer 200 a4tjes gekregen met muziek. Het zijn de 20 liedjes voor Encore 4, dat is een musical die we in het begin van volgend kalenderjaar gaan opvoeren.
Nu naar het AWESOME nieuws: Morgen heb ik een optreden met Varsity choir. We gaan het lied Afternoon on a Hill doen. Dat is een prachtig lied. Dat is ook een stuk wat gebruikt kan worden voor de auditie op zaterdag.
Zaterdag moet ik auditie doen om misschien mee te mogen met het All-State Choir van Nebraska. Elk jaar hebben alle staten een koor met hun beste mensen, ik ga auditie doen. Mocht ik door gaan dan zit ik in dat hele speciale koor. De kans is klein dat ik daarbij mee mag doen, maar nooit geschoten altijd mis. Als ik door zou gaan zou dat een geweldige ervaring zijn.
owkee ik heb geen andere rare woorden voor goed nieuws dus noem ik het maar gewoon goed nieuws.
Nu naar het goede nieuws: IK ZIT IN SHOW BAND!!!!!!! Dit betekend dat ik met het Varsity Show Choir, Resonance, mee mag op tournee door 3 verschillende staten om mee te doen in wedstrijden. (niet dat ik veel van de omgeving daar zie, maarja...)
En nu het nieuws waar iedereen op heeft zitten wachten het "O My God What The F*** Barbeque" nieuws:
Colorado!

Afgelopen woensdag tot en met maandag morgen ben in Colorado geweest (Colorado is spaans voor felrood (it's fun to learn! ('cause knowlege is power!)))
Woensdagavond gingen we naar het huis van Rachael, Dat is de regioleidster van AYUSA, dat is de organisatie die mijn uitwisseling in de Verenigde staten regelt.
Toen iedereen daar was aangekomen zijn we naar de bioscoop gegaan. Na een film waar we met z'n allen naartoe zijn geweest zijn we naar het station van Lincoln gelopen.
Na een 8 uur durende treinreis kwamen we aan in Denver, de hoofdstad van de staat Colorado. Van de 8 uur durende reis merkte ik niet zo veel want ik was moe en heb de hele tijd geslapen onderweg.
Na een beetje sightseeing en winkelen gingen we eten in het Hard Rock Café in Denver.
Een lekkere rustige dag begonnen we mee. Daarna naar het hotel lekker nog even het zwembad in en lekker slapen.
De tweede dag was drukker. we ginen naar het Sience en Nature museum, het was een kruising tussen de Twentsche Welle en NEMO. Het was ontzettend leuk.
Daarna gingen we naar Elitch Gardens. Dat is een pretpark, ter grote van Hellendoorn en de atracties van Walibi World.
Ik heb me daar erg vermaakt. Na het bezoek aan het pretpark gingen we met z'n allen met de bus naar Colorado Springs.
Daar zijn we direct het bed in gedoken om de volgende morgen weer fris en vrolijk naar Pikes Peak te gaan.
Pikes Peak is een berg in de buurt van Colorado Springs, met hoogte van 5 km boven zeeniveau. (daar ben ik dan als hollander die gewend is om ongeveer 45 meter boven zeeniveau te leven)
Het was geweldig! Adembenemend uitzicht.
Nadat we weer beneden waren gingen we voor lunch naar een dorpje en dat vond ik wel zo bijzonder. In dat dorpje had je op elke hoek van de straat een waterstraal met vers bronwater. Ik heb een tour door de stad gedaan en geprobeerd zo veel mogelijk te proeven.
er was er een die smaakte naar Spa Rood. Ja, er zat koolzuur in. Vraag me niet hoe het kan, maar lekker... OH! (als je oh zegt oofd van rechts naar links bewegen met ogen dicht, en kort o geluid) (jammer dat ik het niet voor kan doen :p)
Daarna naar het olympisch trainingscentrum. Hier heb ik persoonlijks niet zo veel mee, maar voor de studenten die het wel leuk vinden was het helemaal geniaal.
Hierna lekker italiaans gegeten en later in het hotel gezwommen in het zwembad.
De volgende ochtend gingen we naar de Garden of the Gods. Dit mooiste plekje op aarde kan ik niet met woorden beschrijven. hiervoor moet je echt de foto's zien.
Alle foto's staan op de site http://gallery.me.com/marijnouwehand/ de link staat ook op deze pagina in de linkerkolom.
Na de Garden of the Gods gingen we naar het grootste opleidingscentrum van de amerikaanse luchtmacht. Dit was zeer interressant, alleen net als bij het olymisch opleidingscentrum was dit niet echt voor mij. Het was wel interressant, maar het boeide me niet ofzo.
Hierna was het al weer tijd voor afscheid. en toen begon de terugreis weer met bus en trein.

Als jullie vragen hebben stel ze gerust hieronder in een reactie.

Groetjes,

Marijn

P.s. Wel het hele verhaal lezen, het is de moeite waard :p

miriam

WOW

basje

geniale teksten. Je begint net als je broer te worden whahaha.

OMGWFTBBQ Hoe kom je erop

heerlijk verhaal nu maar snel de foto's bekijken

groetjes,
Bas

Ruud

Kijk aan, wat een mooie verhalen!
Ik vind het geweldig dat je zoveel leuke dingen meemaakt.
Kun je wel ademhalen zo hoog?
Als ik die foto's zie is het wel heel erg mooi daar. Dat lijkt mij zelfs wel wat.
Goed he, zingen in zo'n koor.
Is de baard (ik keel) al helemaal weg?

Hermien Peter

Hallo Marijn,

We hebben je verhaal met plezier gelezen!!
De natuur in de States is echt onwaarschijnlijk mooi,
Heb gisteren nog ff met je mams bijgekletst, en dan gaat het natuurlijk ook over jou :-)))
We duimen dat je in dat hele speciale koor komt!!

liefs en groetjes uit de Lisdoddelaan

Bram

Ha vente!,
die berg is gaaf!, mooi uitzicht.
En wat een gigantische treinen hebben ze daar :P.
zo te lezen is het een mooie reis geweest!
groetjes van ons allemaal!

Marthe, Hannah & Machiel

Wat een lang verhaal! Heb je dan ook nog gebarbiekieuwd? We hebben straks muziekstroom van MARGRIETJEEEEUUUU!!!! jeuj. Nou, veel plezier daar, en we missen je!

Groetjes van de rest enzo,
~Marthe, Hannah en Machiel

Jeannette

Hee joe knowledgeguy!
Heerlijk je belevenissen te lezen!!
Blijf schrijven (en genieten) zodat wij op de hoogte blijven!
Knuf: fan mei XXX

Fokje Hoekstein

Hoi Marijn.

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
We lezen je berichten met veel plezier,wat is alles anders dan hier he!Heb je al wat van dat koor gehoord of je erbij zit,wat zou dat toch mooi zijn.Het weer is hier prachtig en de bomen zijn al aardig aan het verkleuren ook mooi.We wensen je het allerbeste.Ook de groeten van Jopie.Doei.

Jytte

Heej Marijn!

Leuk al die verhalen! (Ik heb je tip opgevolgd en alle verhalen helemaal gelezen;))! Veel plezier met alles en succes met de audities!

groetjes Jytte

Frank&christel

Hallo Marijn!

Geweldige verhalen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Zo te lezen heb je het superdruk, denk je nog wel eens aan ons kleine kikkerlandje? Grappig en herkenbaar je verhaal over Colorado Springs,wij zijn hier een aantal jaren geleden ook geweest en hebben op Pikes Peak gestaan en het Olympisch trainingscentrum bezocht.
Have fun...en zijn benieuwd naar het volgende verhaal.

Groetjes vanuit een herfstachtig Enschede

Frank&Christel

Freddy

Hoi Marijn! Leuk om te volgen dat je ook een geweldige en leerzame tijd hebt. Wel valt me op dat er steeds meer vrouwen in beeld komen....
Geniet vooral zo door, het jaar is zo voorbij en hier is straks, behalve dat iedereen een jaar ouder is, gewoon weer hetzelfde. Groeten uut Losser.