Marijn Ouwehand USA

Baby en een Kerstgroet

Hallo iedereen!

't is al weer een bijzonder lange tijd geleden dat ik een berichtje op de site heb gezet.

Als eerste wil ik iedereen een hele fijne kerst wensen en een zeer gelukkig en gezond 2011!

De afgelopen tijd is heel veel gebeurd. Ik zal maar beginnen met 9 december. Op die dag heb ik een nieuw gastzusje gekregen. Haar naam is Jessica Elizabeth Kuhn. Een bijzonder rustige baby die veel slaapt.

Verder op school is er niet heel veel gebeurd. De lessen gaan gewoon door en met de koren hebben we een keer een concert gehad maar verder niet veel bijzonders.

Kerst hier wordt anders gevierd dan in Nederland. Hier is het een commerciële magneet die van alles uit de kast haalt om zo veel mogelijk geld binnen te halen.

Van een foto met de kerstman voor 20 dollar tot grote uitverkopen waar ze eerst de prijs het drie dubbele maken en daarna dat voor de helft verkopen. Een koopje, toch?? Dat is het minder leuke van kerst.

Het leuke is bijvoorbeeld: 7 verschillende tv-zenders die al een maand van tevoren beginnen met kerstfilms uitzenden, het "frosten van koekjes",  5 radiostations die constant kerstmuziek uitzenden en de honderden kerstconcerten en balletten.

Ik ben naar een kerstconcert geweest van het Lincoln Symfonie Orkest, de muziek die ze daar maakten was zo ontzettend mooi! Echt ongelofelijk.

Morgen is het "Christmas Day". Ze hebben hier geen 2e kerstdag, dat heet gewoon "Day after Christmas". Op deze dag zijn er 's ochtends cadeautjes onder de kerstboom.

Ik zal morgen wel een berichtje plaatsen wat ik gekregen heb.

Alvast iedereen een hele fijne dag morgen!

Marijn

Liesbeth

Ha Marijn, Een geweldig fijne kerst wensen we je toe, Harm en ik. En een goed Nieuw Jaar!! 2011 begint voor jou in ieder geval heel bijzonder: in the U.S.A!!! Wij zitten hier in de sneeuw, (jij ook?) maar dat wist je natuurlijk al. Heerlijk voor al die kinderen met kerstvakantie. Heb jij nog kerstvakantie? Vermaak je nog een beetje met je vrienden (Christian?!) daar!
Veel groetjes van Harm en Liesbeth.

Jeannette

Hoi Marijn(tje) Q! Van harte nog met je nieuwe zusje. Ben erg benieuwd naar je kerstkadootjes....
Ons kado hier was een witte wereld,prachtig!
Fred heeft zelfs vorige week nog gelanglauft in Denekamp!Ken je noagaan!
Liefs,groet en kus:
Jnet

Hermien

Hallo Marijn,

Bedankt voor je goede wensen, ook voor jou een geweldig 2011!!
Fijn dat alles goed is, ben benieuwd of er bij jullie ook zoveel sneeuw ligt! Heb net op het nieuws beelden van New York gezien........ Zoveel sneeuw alles ligt plat!!! Wij maken ons op voor de jaarwisseling en kijken alweer uit naar nieuwe berichten van jou :-))
Het ga je goed!!!!

Groetjes hermien

Laat een reactie achter op deze verhaal!